Vakanties! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Rosaly Doorn - WaarBenJij.nu Vakanties! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Rosaly Doorn - WaarBenJij.nu

Vakanties!

Blijf op de hoogte en volg Rosaly

15 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoi!

Ik heb weer een tijdje niet geschreven, terwijl er wel weer van alles is gebeurd. Mijn laatste berichtje was over het bezoek van paps, mams en Myl hier. Nou, vanaf toen begonnen de leuke weken!

Een week nadat ze weer naar Nederland waren, ging ik samen met Daniel en de kinderen richting Östersund. Caroline had haar verjaardagsfeest en wilde de kinderen niet thuis hebben, dus gingen wij richting het noorden om familie van Daniel te bezoeken. Vrijdag de hele dag in de auto, in de avond uit eten met zijn moeder en zus. De volgende dag naar een groot zwemparadijs, en in de avond moest ik oppassen. We hadden 2 kamers, Franka sliep in de andere kamer met Stella, de jongens sliepen bij mij. En ja hoor, Franka moest huilen. Ik in m’n pyjama er naar toe, alles was prima. Maar natuurlijk, toen ik terug wilde naar mijn kamer deed m’n pasje het niet. Uiteindelijk in m’n pyjama door de bar van het hotel richting de receptie gegaan om een nieuwe sleutel te halen…

Op zondag kwam Caroline overvliegen vanuit Stockholm en gingen we nog naar de moeder van Daniel en daarna lunchen met zijn vader. In de middag reden we door naar Vemdalen, waar we nog een aantal dagen gingen skiën.

Eenmaal thuis kwam de kerst er al weer aan. Op de dag van kerstavond kwamen de kinderen me al vroeg wakker maken, omdat ze geen cadeautjes uit mochten pakken tot ik wakker was. Warme chocolademelk, een aantal cadeautjes en veel eten later ging Daniel rond een uur of 4 naar buiten om de kaarsen aan te steken. Even later ging de deurbel, en daar stond de kerstman voor de deur! Heel erg grappig, met masker en al (en per ongeluk de verkeerde cadeautjes). Toen hij weer uit z’n kerstmanpak was pakten we de rest van de cadeautjes uit en gingen we lekker eten. Heel traditioneel allemaal met ham en haring en gehaktballetjes. De rest van de kerstdagen waren vrij saai, in Zweden is het toch vooral de dag van kerstavond. Verder hebben we helemaal niks gedaan. Een aantal dagen later was het oud en nieuw, ik ging samen met een vriendin werken op een feest in Djursholm, wat heel erg gezellig was.

Na de feestdagen moest ik gelijk weer inpakken, want op 2 januari vertrokken we richting Tänndalen, om nog een keer een weekje te gaan skiën. Heel vervelend allemaal! Deze keer gingen we met de buren en hun twee kinderen, die vermaakten zich allemaal prima gelukkig. Heb een aantal keer rendier gegeten, echt heel lekker! Op 6 januari kwamen we weer thuis en die week begonnen de kinderen ook weer met school.

Die donderdag was vrij zwaar. Caroline en Daniel gingen naar een hotel in Stockholm, dus ik had de kinderen de hele nacht. Breng ze normaal natuurlijk ook af en toe naar bed, dat was dus allemaal geen probleem, maar nu had ik Franka de hele nacht. Dat was dus wat minder. Heb uiteindelijk zo’n 3 uur geslapen totaal omdat ik er een aantal keer uit moest om een fles te maken of een luier te verschonen. Toen dacht ik eindelijk te kunnen slapen na een fles rond 5 uur, maar toen ik in m’n bed lag hoorde ik ineens; mama. maaamaaa. mama kom…. Helaas, Franka was klaarwakker. Ben maar naast haar bed gaan liggen en heb de teletubbies aan gezet, zodat ik in ieder geval nog even kon liggen.

Op vrijdag had ik gelukkig vrij en kon ik inpakken. WANT: op zaterdag ging ik met Peg naar Londen! Midden in de nacht nam ik de bus richting centraal station, en vanaf daar gingen we naar het vliegveld. Om 7 uur vlogen we, en rond 9 uur waren we in Londen. Vanaf daar de bus en metro richting het hostel, en meteen de stad in. Op zaterdag gingen we naar Notting Hill en de Portobello market, en natuurlijk fish and chips eten in een restaurantje. Zondag en maandag hebben we extreem toeristisch gedaan en zo veel mogelijk gezien. Qua weer hadden we enorm geluk, we hebben geen regen gehad. Het was vrijwel constant een strakblauwe lucht met stralende zon!

Gisteren vlogen we weer naar Stockholm terug, en nu is het ‘echte’ leven weer begonnen. Toen ik gister thuis kwam, kwam Franka meteen naar me toe rennen om me te knuffelen, dat was wel echt heel lief. Morris en Mio hadden volgens mij niet helemaal door dat ik weg was geweest, want die zaten me maar aan te kijken met een blik van; ‘oh, hee, jij hier?’. Stella vond het wel weer fijn, die was meteen niet bij me weg te slaan.

Nou, dat was het wel weer volgens mij. Over een week beginnen mijn Zweedse lessen weer, waar ik erg naar uit kijk. O ja; ik kreeg vragen over de verhuizing! Dat gaat allemaal niet meer door. De verkoper vroeg een veel te hoge prijs en wilde ook niet onderhandelen, dus dat vonden Caroline en Daniel het niet waard. Qua weer was het de afgelopen weken vreselijk saai. Het was constant grijs, rond de 7 graden en met regen. Nu ligt er weer een pak sneeuw, is het sinds ik naar Londen ging niet boven 0 geweest en dat zal het de komende week ook niet worden. Het is zo rond de -6 op het moment, de rest van de week zal het ongeveer -3 worden. Koud, maar leuker dan het grijze en saaie weer, door de sneeuw is alles toch een stuk lichter.

Heel veel liefs! X

  • 15 Januari 2014 - 13:05

    Chantal:

    Mooi verhaal weer reislustig typje. X

  • 15 Januari 2014 - 17:06

    Trix V.d Dool:

    Ha Rosaly,

    Jij hebt nogal wat beleefd eind van het jaar en dan ook nog lekker op de latten en genieten van de sneeuw, het au pair zijn wordt wel beloond en de lastige dingen horen er ook bij, die gaan ook weer over. Wat fijn dat je al zo bij de familie hoort en de kinderen van je houden. Leuk te lezen dat je vriendinnen hebt gekregen waar je mee op stap kunt gaan, lekker even los van de dagelijkse verplichtingen en meiden onder elkaar.

    Bedankt voor de kaart en verhaal, ben er blij mee.
    Blijf genieten van de leuke momenten en voor je het weet is het jaar weer om.
    liefs van oma Trix

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosaly

Actief sinds 03 Juli 2013
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 7312

Voorgaande reizen:

07 Juli 2013 - 31 Juli 2014

Een tussenjaar in Zweden.

Landen bezocht: